Thursday, January 17, 2013

Dia Ikhlas menerima ku seadanya :)



Dia datang ketika aku sedang terluka dek kerana cinta lalu :) Dia insan yng paling buat aku rasa selesa untuk berbual,insan yang peka tentang masalah orang lain dan selalu ambik berat tentang orang disekeliling :) dia jua peramah orangnya :) baik melayan abah aku yakni abah angkatnya :) walaupon umur dia dgn aku beza setahun je tapi pemikiran dan cara perwatakkan dia tu matang :) lain dari lelaki yang penah aku kenal sebelum ini..semenjak aku putus dengan kekasih lame aku,membuatkan aku benci dengan semua lelaki..even lelaki tu x bersalah...tapi entah kenapa...hati aku ni rasa lain sgt bile dia ade dengan aku..rasa sesuatu yang lain :) tapi aku x tahu apa dia :) 

Setiap masa aku berdoa pada Allah supaya ketemukan aku jodoh yang baik ,insan yang dapat menerima aku seadanya diri ku...insan yang menyayangi aku dan insan yang dapat membimbing aku kelak ,Orang cakap Jodoh itu rahsia Allah,Jika kita meminta yakni berdoa kepadaNya,InsyaAllah Dia akan perkenankan doa kita..Tanpa diduga dia pon datang dalam hidop ku :)

tarikh 15.1.2013 tarikh dimana dia melamarku menjadi teman hidopnya :) aku suka care dia menyatakan hasrat dia :) penuh dengan adab :) memang dia lain dari lelaki aku kenal sebelum ni :) dia call abah bgtau hbgn aku n dia, alhamdulillah hbgn kami mendapat restu dari abah dan mak dia :) alhamdulillah ...

walaupon aku tahu kekurangan diriku dimana..tapi dia menerima aku dengan ikhlas ...aku rasa rendah diri bila pikirkan fizikal aku ni... tak cantik mcm perempuan lain..tapi dia kate...dia x pandang pon semua tu ..yng penting kasih syg,akhlak tu yang penting..masa aku bace ape dia taip tu..hati aku rasa sebak sgt..mengalir air mata aku sbb terharu sgt2...akan ku cuba jadi teman dia yang baik dan menyayangi dia sepenuh hati ku...ku terima dia sbg teman hidop bukan kerana paras rupa beliau tapi budi pekerti dia,agama dia,dan ku nmpk dia seorang yang bertanggungjawab...cara dia melayan abah aku membuatkan aku terima dia.. dia seorang yg baik dan amat menghormati orang tua..orang cakap kalo nk tgk mcm mana suami kite layan kita nanti pas kawen.. tgk mcm ne dia layan org tuanya :) hehehe


semoga hubungan aku dgn dia berkekalan :) insyaAllah ku hrp sampai ke jinjang pelamin dan kekal jodoh kami.. ku tak nak terluka lagi...kekurangan itulah yang saling melengkapi antara satu same lain kan :) Ya Allah Ya Tuhanku..kuatkanlah jodoh kami berdua ...Aamiin..






Mohd Mazlan Bin Jusoh :) dialah orangnya :) terima kasih sbb hadir dalam hidup saya :) 


No comments: